RSS
czwartek, 10 sierpnia 2017

Pamiętajcie, że to, że jakiś produkt jest kaloryczny nie jest powodem do tego, aby zupełnie wyeliminować go z diety (tak, tak - nawet z diety odchudzającej). Na pewno należy zrezygnować z produktów, które są kaloryczne, ale jednocześnie cechują się niską wartością odżywczą. Mam na myśli na przykład chipsy, kolorowe napoje gazowane, żywność fast-food, słodycze.

 

 Są jednak produkty, które w przeliczeniu na 100g mają dużo kalorii, ale jednocześnie są świetnym źródłem składników odżywczych. Można po nie sięgać, ale trzeba kontrolować ich ilość w diecie, aby nie przekroczyć dziennego limitu kalorycznego.

 

Przykłady? Bardzo proszę :)

 

1. Orzechy włoskie - kapitalne źródło kwasów omega-3 (poprawiają odporność, obniżają stężenie trójglicerydów, mają właściwości przeciwnowotworowe) raz magnezu (pomaga na skurcze mięśni i jest ważny dla osób pracujących umysłowo).

 

2. Daktyle - bogactwo błonnika pokarmowego, który usprawnia pracę jelit i świetnie sprawdza się przy problemach z zaparciami.

 

3. Oliwa z oliwek - zawiera mnóstwo cennych jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (polecane są m.in. przy problemach z cholesterolem) oraz witaminy E, nazywanej witaminą płodności?

 

Jakie inne zdrowe bomby kaloryczne dodalibyście do tego zestawienia? :)

12:36, samozdrowie24
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 19 czerwca 2017

Wychodzę z założenia, że owoce sezonowe są dostępne tak krótko, że jak tylko pojawiają się w sklepach, po prostu trzeba je jeść :)

Aktualnie trwa sezon na truskawki, więc to właśnie ten owoc dominuje w mojej diecie. Jadam go na mnóstwo sposobów. Surowe, kompot, koktajl mleczny, dietetyczne desery i ciasta, a ostatnio także w wytrawnej wersji - jako dodatek do sałaki.

Przepis jest banalnie prosty, a przy tym naprawdę smaczny. Zachęcam do wypróbowania.

 

Składniki:

- 2 garście szpinaku

- 5 kulek mozzarelli

- 5-8 truskawek

- 1/2 opakowania jogurtu naturalnego

- 1 łyżka dżemu truskawkowego

- łyżeczka octu balsamicznego

- łyżeczka oliwy

- pieprz

 

Na dno miski przełożyć jogurt. Na nim ułożyć poszarpany szpinak, następnie kulki mozzarrelli, a na samej pokrojone w ćwiartki truskawki.

Oliwę wymieszać z octem,dżemem i pieprzem. Polać sałatkę od góry.

Proste, smaczne i zdrowe :)

12:20, samozdrowie24
Link Dodaj komentarz »
środa, 12 kwietnia 2017

Hej, pomimo tego, że ostatnio się nie odzywałam, dużo się u mnie dzieje. Także w kwestii odchudzania! Od początku roku schudłam 5 kilogramów :) Nie stosuję specjalnej diety, ale dość skrupulatnie liczę kalorie. Oszacowałam, że moja dieta nie powinna przekraczać 1600 kcal i staram się tego trzymać.

Największym problemem są weekendy. Na pewno mnie rozumiecie - wyjścia ze znajomymi, rodzinne obiady czy po prostu zwykła ochota na pizzę. Nie mówię, że zawsze jest idealnie, ale staram się zachowywać zdrowy rozsądek. Jak ciasto to jedno. Jak pizza to kawałek. Jak sok, to tylko taki świeżo wyciskany.

Jeżeli zdarzy mi się coś porządnie przeskrobać (to znaczy zjem sporo za dużo...) ćwiczę. Istnieją specjalne kalkulatory, w których można obliczyć, ile kalorii się zjadło i ile spaliło podczas treningu. Obliczam to tak, żeby wyjść na zero. I to naprawdę działa. Do lata chciałabym zrzucić jeszcze 3-4 kilogramy. Jeżeli wszystko będzie szło, jak do tej pory, nie powinnam mieć problemu z osiągnięciem tego celu.

Uciekam do kuchni :) Na dzisiejszy obiad  zaplanowałam pyszną zupę meksykańską. Dietetyczne jedzenie naprawdę może smakować wyśmienicie :)

Miłego dnia!

 

 

 

13:54, samozdrowie24
Link Dodaj komentarz »
środa, 01 lipca 2015

Kochani szukam pomysłów na ciekawe, dietetyczne przekąski z dużą zawartością białka.

Może ktoś ma fajny przepis, którym chciałby się podzielić? :)

czwartek, 11 września 2014

Wow, ale fajny program niedawno odkryłam. Co ciekawe najlepsze rzeczy zawsze dzieją się przypadkiem. Też tak macie?

No dobra, ale do rzeczy. Znalazłam taką stronę z programem, który pomaga układać dietę, liczy zjadane kalorie, białka, tłuszcze itp. Mało tego ta strona oblicza nawet ile kalorii mogę maksymalnie zjeść aby wciąż chudnąć. Nie wiem jak to obliczają, ale w moim przypadku wygląda to sensownie (1936 kcal). Nie za dużo nie za mało. W każdym razie wczoraj udało mi się zmieścić w limicie :P

Program do liczenia kalorii

Na górze jest przykład z programu. Jak tylko coś dodam do listy posiłków, od razu się wszystko przelicza. Jak zjem za dużo kalorii to kolory zmienia się na żółto, jak przekroczę limit tłuszczy to też pisze, że za dużo. Także super.

Generalnie to ten program ma jeszcze dużo więcej funkcji, ale ja ich jeszcze nie poznałam to nie będę się wypowiadać.

Ogólnie narzędzie jest super. Zakochałam się. Mam nadzieje, że mi wreszcie pomoże. Trzymajcie kciuki :)

Adres do programu: kalkulatorkalorii.net/landing/dziennik-kalorii

piątek, 13 czerwca 2014

Nie jest łatwo się zmobilizować! Podczas pierwszych dystansów myślałam, że wyzionę ducha po 5 minutach, ale w miare czasu  naprawdę robiłam postępy. Biegam!, oj ile ja się nameczyłam, ale było warto- jestem szczupła i wygimnastykowana Czasem teraz bywa ciężko, ale wtedy patrzę na ten super motywator haha:

poniedziałek, 26 maja 2014

Kiedy będzie widać? Cały czas czekam na efekty odchudzania.... i już nie moge się doczekać... Ciągła walka!!!. Muszę sobie to przyczepić na lodówkę:

 

piątek, 09 maja 2014

Aktualnie jesteśmy bardziej odsłonięci na toksyny i szkodliwe związki, które przedostają się do naszego organizmu. Jest to spowodowane żywnością, w której jest ogromna ilość konserwantów i innych szkodliwych związków. Nie można zapomnieć, że ludzie często biorą różne leki, co niszczy nasz organizm, oprócz tego powodem zanieczyszczenia naszego organizmu są używki, czyli papierosy, alkohol i narkotyki. Znaczenie ma także także środowisko które nas otacza, a szczególnie mówię o zanieczyszczone powietrze przez np. nasze auta. Badania mówią, że większość z nas ma w swoim organizmie jakieś bakterie czy pasożyty.

Ogólnie toksyny odkładają się w takich narządach jak płuca, wątroba i jelita. Toksyny i inne substancje, które znajdują się w naszym organiźmie powodują, że człowiek ma różne problemy zdrowotne. Zazwyczaj nie zdaje sobie sprawę, że przyczynia się to do różnych chorób.

W dzisiejszych czasach oczyszczanie ciała z toksyn i innych szkodliwych czynników jest hitem, oprócz tego, że działa korzystnie na nasze zdrowie, to też staje się potrzebne w odchudzaniu. Dlatego często osoby, które zaczynają odchudzanie robią sobie takie oczyszczanie. Poza tym po oczyszczającej diecie człowiek lepiej wygląda i ma lepsze samopoczucie.

W sklepach możemy spotkać coraz większy wybór produktów do oczyszczania organizmu, które oprócz usuwania toksyn przyspieszają metabolizm, dzięki czemu pobudzają proces odchudzania.   Preparatów jest naprawdę dużo www.i-apteka.pl zresztą zobaczcie sami   Pomimo to odradzam te sztuczne preparaty.

Jabłko z masłem orzechowym to świetna zakąska - szczególnie przed snem, dużo błonnika, dość niewiele kalorii i węglowodanów, a masło orzechowe przede wszytskim składa się ze zdrowych tłuszczów i białka, które chroni nas przed skokami cukru we krwi. Jabłka mają dużo przeciwutleniaczy.Jem tą  przekąskę raz dziennie .

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5