RSS
czwartek, 10 sierpnia 2017

Pamiętajcie, że to, że jakiś produkt jest kaloryczny nie jest powodem do tego, aby zupełnie wyeliminować go z diety (tak, tak - nawet z diety odchudzającej). Na pewno należy zrezygnować z produktów, które są kaloryczne, ale jednocześnie cechują się niską wartością odżywczą. Mam na myśli na przykład chipsy, kolorowe napoje gazowane, żywność fast-food, słodycze.

 

 Są jednak produkty, które w przeliczeniu na 100g mają dużo kalorii, ale jednocześnie są świetnym źródłem składników odżywczych. Można po nie sięgać, ale trzeba kontrolować ich ilość w diecie, aby nie przekroczyć dziennego limitu kalorycznego.

 

Przykłady? Bardzo proszę :)

 

1. Orzechy włoskie - kapitalne źródło kwasów omega-3 (poprawiają odporność, obniżają stężenie trójglicerydów, mają właściwości przeciwnowotworowe) raz magnezu (pomaga na skurcze mięśni i jest ważny dla osób pracujących umysłowo).

 

2. Daktyle - bogactwo błonnika pokarmowego, który usprawnia pracę jelit i świetnie sprawdza się przy problemach z zaparciami.

 

3. Oliwa z oliwek - zawiera mnóstwo cennych jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (polecane są m.in. przy problemach z cholesterolem) oraz witaminy E, nazywanej witaminą płodności?

 

Jakie inne zdrowe bomby kaloryczne dodalibyście do tego zestawienia? :)

12:36, samozdrowie24
Link Dodaj komentarz »